Kamis, 26 Juli 2012

Cara Menukar Format File Tanpa Menggunakan Software

pada tutorial kali ini,saya akan mengajari anda cara-cara untuk menukar format sebuah video kepada apa-apa format yang anda kehendaki.Namun begitu,berkemungkinan juga file yang anda telah tukar formatnya tidak dapat dibuka.

cari pada "MENU BAR" di ->"TOOLS".Klik pada "TOOLS" tersebut.Satu dropdown menu akan keluar.Klik pada "Folder options...".



Setelah anda klik pada "Folder options...",akan keluar satu popup windows.Klik pada "VIEW".Cari perkataan "Hide extensions for known file types" dan hilangkan tanda centang pada tulisan tersebut Kini,anda boleh mengetahui jenis format fail anda dan boleh menukarnya dengan sesuka hati.

Bisa juga dari sini Start->Control Panel->Folder options->View->Cari perkataan "Hide extensions for known file types" dan hilangkan tanda centang pada tulisan tersebut.

Jika sebelum ini anda create file text bertajuk "Suka² blogging",kini fail tersebut akan berubah namanya menjadi "Suka² blogging.txt".
Sebagai contoh,file video anda yang sebelum ini ialah "movie.mp4",anda ingin menukar format tersebut kepada MKV,maka,anda hanya perlu mengubah teks dibelakang nama file tersebut.Ini bermaksud file anda akan dinamakan sebagai "movie.mkv"



JANGAN LUPA LIKE ,KOMENTAR DAN KASIH TAU TEMAN YA .. ^_^

Tidak ada komentar:

Posting Komentar